Over ons

HV woCom Helmond is een vereniging, waar huurders van woCom in Helmond lid van kunnen zijn.

De Huurdersvereniging woCom Helmond behartigt de belangen van de huurders in het werkgebied van woCom in de gemeente Helmond.

HV woCom Helmond is de gesprekspartner met de verhuurder Wocom.

In principe is elke huurder “lid van de huurdersvereniging”.

In de zes Helmondse wijken waar wocom huurwoningen verhuurt t.w. Annabuurt, Oud / Nieuw West, Houtsdonk, Apostelwijk, Kroon Krollaan en Brandevoort zijn bewonerscommissies actief. Uit deze bewonerscommissies zijn / worden twee leden afgevaardigd naar het bestuur van HV woCom Helmond.

HV woCom Helmond werkt samen met de overige wocom huurderorganisaties van Laarbeek en de Pan: het Platform.

Ook participeert HV woCom Helmond met de overige Helmondse huurdersorganisatie zoals Woonpartners, Volksbelang, Compaen, Bergopwaarts en Woonbedrijf.

In 2019 werd een naamswijziging doorgevoerd. Eerder werd de huurdersorganisatie HBV de Vaart genoemd.